Conform studiilor realizate de companii consacrate, mediul online este intr-o continua dezvoltare si tot mai multi consumatori se regasesc pe internet. HFA Media detine o echipa specializata pe marketin online si va pune la dispozitie serviciile.

Marketingul online, intalnita si sub denumirea Web Marketing, eMarketing, Internet Marketing sau Digital Marketing, este o forma de publicitate pe Internet care foloseste media online (pagini web, newsletter, e-mail) pentru a transmite un mesaj catre audienta dorita. Exista mai multe forme de marketing online, printre care bannerele publicitare, publicitatea contextuala si reclama in motoare de cautare.

Printre avantajele marketingului online se numără țintirea  mai bună (ore, zone geografice, număr de afișări pe uitilizator) a clientelei dorite, posibilitatea de a oferi informații mai multe (prin bannere expandabile sau prin atragerea vizitatorului interesat către o pagină web cu mai multe informații) și posibilitatea de a interacționa dinamic cu potențialul client. 

Mixul de promovare îmbracă mai multe forme, elementele din care este
construit acest mix fiind diferit de la autor la autor. În acest sens, după unii autori, întâlnim patru instrumente promoţionale principale, şi anume: publicitatea, vânzarea personală, promovarea vânzărilor, relaţii publice.

Cele mai importate instrumente promoţionale sunt: reclama comercială, activităţile specializate de promovare a vânzărilor, relaţii publice şi publicitatea neplătită,  vânzarea personală.
Mixul promoţional alcătuit din 5 componente, şi anume:
1) publicitatea: prezentarea impersonală a produselor;
2) publicitatea directă: folosirea unor mijloace impersonale (email, telefon) pentru prezentarea de produse/servicii;
3) promovarea vânzărilor: stimularea pe termen scurt a încercării sau achiziţionării de produse/servicii;
4) Relaţiile publice: activităţi destinate promovării şi protejării imaginii firmei şi/sau a produselor sale;
5) Vânzarea personală: prezentarea nemijlocită a produsului/serviciului către unul sau mai mulţi clienţi;

Introducere in online marketing cu cei de la google

Marketingul Online trebuie să planifice, să prevadă și să asigure tot mai multe resurse – umane și financiare – dar și să acopere tot mai multe canale și arii de comunicare.

MARKETING PRIN EMAIL

Deși concurează tot mai mult cu celelalte canale digitale, marketingul prin email bine făcut rămâne unul dintre cele mai eficiente elemente ale mixului de comunicare online. Principalele avantaje sunt legate de costurile semnificativ mai reduse în comparație cu marketingul direct clasic, faptul că permite o personalizare ridicată, crearea de valoare adăugată prin susținerea unor obiective de fidelizare sau suport clienți, dar și feedback-ul imediat legat de eficiență și performanță: rata de deschidere a mesajelor, rata de click pe tipuri de mesaje sau subiecte, rata de răspuns, conversii, vânzări.

Marketingul viral include orice tip de conținut care are potențial de a fi distribuit și dat mai departe. Ca să aibă potențial “viral”, un material trebuie să fie ori util, ori amuzant și susținut în același timp de detaliile tehnice corespunzătoare: butoane de trimitere prin email sau distribuție în media socială. Oricât de mult și-ar dori companiile mesaje virale, care să le ajute să câștige fără mari investiții atenția și simpatia fanilor, nu orice conținut se pretează la asta și nici nu generează în mod necesar vânzări.

Combinarea sau utilizarea unui mix de canale variază în funcție de companie, produse sau servicii, contextul sau obiectivele campaniei. Important este să ne asigurăm că am analizat și inventariat toate oportunitățile sau am găsit altele noi. Toate aceste canale funcționează cel mai bine împreună, integrat, iar granițele dintre acestea sunt tot mai fluide.

Marketingul digital vine cu provocări la nivelul întregii organizații și le determină să-și redefinească obiectivele și strategia, dar și să se asigure că au resursele și capabilitățile de a pune cu adevărat în practică aceste schimbări. În același timp, marketerii trebuie să asigure integrarea eficientă a noilor canale și instrumente online cu cele tradiționale offline.

Marketingul digital permite noi metode de comunicare, asigură noi puncte de contact cu consumatorii și creează noi posibilități de management al relațiilor. În același timp, o coordonare deficitară a canalelor online, poate compromite reputația companiei. Care sunt canalele cu care trebuie completată promovarea tradițională? Care dintre obiectivele de comunicare și promovare pot fi îndeplinite parțial sau integral prin online? Problemele și oportunitățile mixului de comunicare online vor fi detaliate în strategiile de comunicare pentru achiziție și retenție. Puteţi analiza și regândi promoții exclusive pentru a susține creșterea diverselor canale digitale (ex.: email, mobil, Facebook, Twitter).

 Identificaţi problemele și provocările în ceea ce privește distribuția online. Puteţi crea intermediari, portaluri sau parteneri noi cu site-urile existente? Mediul digital și noile tehnologii aduc noi canale de distribuție, dar și noi posibilități de a le combina. Care sunt canalele adecvate? Vânzare online? Pe mobil?

Modelul clasic al mixul tradițional de marketing era restrâns la cei patru P tradiționali: produs, preț, promovare și plasare (distribuție). Dezvoltarea marketingului serviciilor a impus extinderea celor patru P cu scopul de a acoperi și alte componente vitale pentru livrarea coerentă a serviciilor: oamenii sau mijloacele de interacțiune implicate cu compania, locul tranzacției, dar și procesele vitale pentru a onora promisiunea brandului, produsului sau serviciului.

Lasă un răspuns

RSS20
Facebook
Facebook
Google+1
Google+
http://www.hfamedia.ro/marketing-online/
INSTAGRAM0