Multe companii au inteles ca, indifferent daca lucrezi cu o agentie sau nu, un om intern, care sa inteleaga rapoartele si care sa coordoneze actiunile de comunicare in Social Media, este foarte important.

Am gandit acest artic

Multe companii au inteles ca, indifferent daca lucrezi cu o agentie sau nu, un om intern, care sa inteleaga rapoartele si care sa coordoneze actiunile de comunicare in Social Media, este foarte important.

Am gandit acest articole pentru oamnii din departamentele de marketing si comunicare ale companiilor sau ale agentiilor deschise spre Social Media, dar sunt sigur ca informatiile din paginile urmatoare pot fi utile pentru orice practician sau pasionat de marketin si comunicare online.

Social Media  se refera la interactiunea online intre utilizatorii de internet, practic orice platform online, care permite schimbul liber de idei/opinii intre utilizatori se numeste Social Media. In acest moment orice site web permite publicarea de comentatii, deci putem spune  ca internetul in sine devine Social Media.

Facebook este cea mai popular retea de socializare din lume si, din punctual meu de vedere, cea mai complete suita de instrumente de marketin in  Social Media.

Pentru a comunica efficient pe Facebook, atat pe un profit cat sip e o pagina, cred ca trebuie sa intelegem atat partea tehnica a retelei de socializare cat si miza utilizatorilor care isi petrec atat de mult timp conectati la retea.

Ce procent din fanii unei pagini de Facebook vor vedea un mesaj publicat de pagina respective intr-o zi de luni la ora 12:30?

Cum masori performanta acestui mesaj? Cum decizi ca trebuie sa modifici ora sau ziua de publicare?

REACH PE FACEBOOK

Un mesaj publicat pe o pagina de Facebook poate fi vazut in mod natural (fara buget), de maxim 16% dintre fanii paginii respective. Media e undeva la 2-4% si scade cu cat numarul de fani e mai mare.

Crescand numarul de fani, procentul celor care sunt online cand publici un mesaj pe pagina e mai mic, desi paragraful de mai sus are sens.

Facebook e un business, trebuie sa fie profitabil, deci reach-ul e controlat si de ei pentru a motiva companiile sa investeasca bugete mai mici sau mai mari in promovarea mesajelor.

FACEBOOK – NEWSFEED

Newsfeed-ul este piesa central a retelei de socializare. Informatiile care apar pe Newsfeed sunt de trei tipuri:

  • Mesaje publicate de paginile pe care le urmaresti;
  • Mesajele publicate de prietenii din retea;
  • Mesaje sponsorizate;

Newsfeed-ul e impartit in doua: Top Stories si Most Recent. Pe sectiune Top Stories mesajele sunt sortate in functie de trei factori:

  • Greutate – in functie de reactiile primate si de interactiune unui profil sau a unei pagini cu alte profiluri sau pagini, orice mesaj publicat in retea primeste o anumita greutate.
  • Afinitate – relatia dintre profilul sau pagina care publica mesajul si celelalte profiluri sau pagini care citesc mesajul respective.

PERFORMANTA PE FACEBOOK

Performanta sau success, ii puteti spune cum doriti, dar e important sa fie vorba despre unul sau mai multi indicatori masurabili.

Performanta unui mesaj publicat pe o pagina de Facebook se masoara, din punctual meu de vedere, in efectele pe care mesajul respective le are in afara retelei de socializare (nr. De click-uri, nr. De vanzari, nr. De abonati noi la newsletter).

Nu toate mesajele publicate vor genera vanzari sau abonati noi, iar unele nu vor genera nici macar click-uri. Ca in orice alta strategie editoriala, avem mesaje de constructive si avem mesaje de actiune, mesaje in care indemnam utilizatorul sau apese un buton, sad ea un clik, sa cumpere ceva.

E Avem un small talk – partea introductive, partea in care cunoastem mai bine partenerul de discutie si avem serious talk – partea in care vrem sa vindem ceva, indifferent ca e vorba despre un produs/serviciu sau de o simpla opinie.

Mesajele de constructive se masoara in reactii/raspunsuri. Mesajele de actiune se masoara in actiuni concrete (clik-uri, abonati noi, produse vandute, inscrieri pe formulare).

Inainte de Facebook, companiile se activau doar in perioada campaniilor (3-4 in fiecare an) si succesul era dat de rezultatele obtinute in timpul acestor companii. Nu vand de c ear trebui sa fie altfel acum si nu sunt de accord ca succesul unei companii pe Facebook inseamna mii de reactii in fiecare zi la orice mesaj publicat pe pagina.

Uita de numarul de link-uri, uita de numarul de reactii si concentreza-te pe momentele cand ai intr-adevar ceva de spus, pe momentele cand lansezi un produs nou, pe momentele cand poti oferi reduceri sau promotii.

Nu orice mesaj publicat pe Facebook trebuie justificat si masurat in detaliu. E in regula sa ai mesaje de constructive, dar nu e in regula sa le controlezi obsesiv.

STRATEGIA EDITORIALA PE FACEBOOK

In functie de obiectivele de business ale companiei, departamentul de marketing decide care sunt cele mai eficiente metode de promovare.

Pentru o companie care mizeaza pe Customer Care, retelele sociale sunt printer cele mai eficiente canale de comunicare.

La fel de bine, pentru o companie care isi propune sa creasca vanzarile, Facebook Ads poate fi o solutie buna, dar va functiona doar ca support pentru o campanile Google Adwords bazata pe nevoile utilizatorilor.

Revenind la Facebook, strategia editorial ar trebui sa exprime miza pe care compania a setato deja pentru acest mediu de comunicare.

Daca nu esti o companie importanta, utilizatorii nu vor reactiona la mesajele tale decat daca au ceva de castigat din asta (sau daca produsul/serviciul promovat este incredibil de ieftin si de bun, dar asta nu se intampla aproape niciodata).

Undeva la 85% dintre mesajele publicate pe Facebook de companii sunt mesaje seci la care nu ar reactiona nici un om in toate mintile. Pe Facebook este bines a publici mesaje oricand ai ceva de spus, o data pe zi e mai mult decat sufficient, o data la 30 de zile e cam putin.

Daca obiectivul tau e sa cresti traficul pe site-ul companiei, atunci va trebui sa publici cat de des poti (nu e nimic gresit in a publica 20 de mesaje pe zi, daca ai material).

La final de luna tragic linie, calculezi care e valoarea unui vizitator de pe site (nr. De vanzari impatit la numarul total de vizitatori), calculezi valoarea investitiei in pagina de Facebook pentru luna respective si compare rezultatele sa-ti dai seama daca merita efortul.

Succes e atunci cand valoarea investitie in pagina de Facebook e mai mica decat valoarea vanzarilor generate din Facebook pe site + valoarea vanzarilor potentiale bazate pe un istoric de achizitie + valoarea per consummator pastrat in urma unei interactiuni pe Facebook.

MIZA UTILIZATORULUI DE FACEBOOK

E important sa intelegem ca utilizatorii de Facebook nu intra in retea pentru a comunica cu companii. In contextual asta sunt doua conditii pentru success:

  • Aduci in retea informatii relevante pentru publicul tau si le comunici in asa fel incat sa nu intrerupi interactiunile amicable dintre utilizatori.
  • De fiecare data cand vrei sa scrii ceva pe pagina de Facebook intreaba-te daca mesajul respective ar avea sens in cadrul unei conversatii fata in fata cu un consummator.

ole pentru oamnii din departamentele de marketing si comunicare ale companiilor sau ale agentiilor deschise spre Social Media, dar sunt sigur ca informatiile din paginile urmatoare pot fi utile pentru orice practician sau pasionat de marketin si comunicare online.

Social Media  se refera la interactiunea online intre utilizatorii de internet, practic orice platform online, care permite schimbul liber de idei/opinii intre utilizatori se numeste Social Media. In acest moment orice site web permite publicarea de comentatii, deci putem spune  ca internetul in sine devine Social Media.

Facebook este cea mai popular retea de socializare din lume si, din punctual meu de vedere, cea mai complete suita de instrumente de marketin in  Social Media.

Pentru a comunica efficient pe Facebook, atat pe un profit cat sip e o pagina, cred ca trebuie sa intelegem atat partea tehnica a retelei de socializare cat si miza utilizatorilor care isi petrec atat de mult timp conectati la retea.

Ce procent din fanii unei pagini de Facebook vor vedea un mesaj publicat de pagina respective intr-o zi de luni la ora 12:30?

Cum masori performanta acestui mesaj? Cum decizi ca trebuie sa modifici ora sau ziua de publicare?

REACH PE FACEBOOK

Un mesaj publicat pe o pagina de Facebook poate fi vazut in mod natural (fara buget), de maxim 16% dintre fanii paginii respective. Media e undeva la 2-4% si scade cu cat numarul de fani e mai mare.

Crescand numarul de fani, procentul celor care sunt online cand publici un mesaj pe pagina e mai mic, desi paragraful de mai sus are sens.

Facebook e un business, trebuie sa fie profitabil, deci reach-ul e controlat si de ei pentru a motiva companiile sa investeasca bugete mai mici sau mai mari in promovarea mesajelor.

FACEBOOK – NEWSFEED

Newsfeed-ul este piesa central a retelei de socializare. Informatiile care apar pe Newsfeed sunt de trei tipuri:

  • Mesaje publicate de paginile pe care le urmaresti;
  • Mesajele publicate de prietenii din retea;
  • Mesaje sponsorizate;

Newsfeed-ul e impartit in doua: Top Stories si Most Recent. Pe sectiune Top Stories mesajele sunt sortate in functie de trei factori:

  • Greutate – in functie de reactiile primate si de interactiune unui profil sau a unei pagini cu alte profiluri sau pagini, orice mesaj publicat in retea primeste o anumita greutate.
  • Afinitate – relatia dintre profilul sau pagina care publica mesajul si celelalte profiluri sau pagini care citesc mesajul respective.

PERFORMANTA PE FACEBOOK

Performanta sau success, ii puteti spune cum doriti, dar e important sa fie vorba despre unul sau mai multi indicatori masurabili.

Performanta unui mesaj publicat pe o pagina de Facebook se masoara, din punctual meu de vedere, in efectele pe care mesajul respective le are in afara retelei de socializare (nr. De click-uri, nr. De vanzari, nr. De abonati noi la newsletter).

Nu toate mesajele publicate vor genera vanzari sau abonati noi, iar unele nu vor genera nici macar click-uri. Ca in orice alta strategie editoriala, avem mesaje de constructive si avem mesaje de actiune, mesaje in care indemnam utilizatorul sau apese un buton, sad ea un clik, sa cumpere ceva.

E Avem un small talk – partea introductive, partea in care cunoastem mai bine partenerul de discutie si avem serious talk – partea in care vrem sa vindem ceva, indifferent ca e vorba despre un produs/serviciu sau de o simpla opinie.

Mesajele de constructive se masoara in reactii/raspunsuri. Mesajele de actiune se masoara in actiuni concrete (clik-uri, abonati noi, produse vandute, inscrieri pe formulare).

Inainte de Facebook, companiile se activau doar in perioada campaniilor (3-4 in fiecare an) si succesul era dat de rezultatele obtinute in timpul acestor companii. Nu vand de c ear trebui sa fie altfel acum si nu sunt de accord ca succesul unei companii pe Facebook inseamna mii de reactii in fiecare zi la orice mesaj publicat pe pagina.

Uita de numarul de link-uri, uita de numarul de reactii si concentreza-te pe momentele cand ai intr-adevar ceva de spus, pe momentele cand lansezi un produs nou, pe momentele cand poti oferi reduceri sau promotii.

Nu orice mesaj publicat pe Facebook trebuie justificat si masurat in detaliu. E in regula sa ai mesaje de constructive, dar nu e in regula sa le controlezi obsesiv.

STRATEGIA EDITORIALA PE FACEBOOK

In functie de obiectivele de business ale companiei, departamentul de marketing decide care sunt cele mai eficiente metode de promovare.

Pentru o companie care mizeaza pe Customer Care, retelele sociale sunt printer cele mai eficiente canale de comunicare.

La fel de bine, pentru o companie care isi propune sa creasca vanzarile, Facebook Ads poate fi o solutie buna, dar va functiona doar ca support pentru o campanile Google Adwords bazata pe nevoile utilizatorilor.

Revenind la Facebook, strategia editorial ar trebui sa exprime miza pe care compania a setato deja pentru acest mediu de comunicare.

Daca nu esti o companie importanta, utilizatorii nu vor reactiona la mesajele tale decat daca au ceva de castigat din asta (sau daca produsul/serviciul promovat este incredibil de ieftin si de bun, dar asta nu se intampla aproape niciodata).

Undeva la 85% dintre mesajele publicate pe Facebook de companii sunt mesaje seci la care nu ar reactiona nici un om in toate mintile. Pe Facebook este bines a publici mesaje oricand ai ceva de spus, o data pe zi e mai mult decat sufficient, o data la 30 de zile e cam putin.

Daca obiectivul tau e sa cresti traficul pe site-ul companiei, atunci va trebui sa publici cat de des poti (nu e nimic gresit in a publica 20 de mesaje pe zi, daca ai material).

La final de luna tragic linie, calculezi care e valoarea unui vizitator de pe site (nr. De vanzari impatit la numarul total de vizitatori), calculezi valoarea investitiei in pagina de Facebook pentru luna respective si compare rezultatele sa-ti dai seama daca merita efortul.

Succes e atunci cand valoarea investitie in pagina de Facebook e mai mica decat valoarea vanzarilor generate din Facebook pe site + valoarea vanzarilor potentiale bazate pe un istoric de achizitie + valoarea per consummator pastrat in urma unei interactiuni pe Facebook.

MIZA UTILIZATORULUI DE FACEBOOK

E important sa intelegem ca utilizatorii de Facebook nu intra in retea pentru a comunica cu companii. In contextual asta sunt doua conditii pentru success:

  • Aduci in retea informatii relevante pentru publicul tau si le comunici in asa fel incat sa nu intrerupi interactiunile amicable dintre utilizatori.
  • De fiecare data cand vrei sa scrii ceva pe pagina de Facebook intreaba-te daca mesajul respective ar avea sens in cadrul unei conversatii fata in fata cu un consummator.
RSS20
Facebook
Facebook
Google+0
Google+
http://www.hfamedia.ro/marketing-si-comunicare-pe-facebook/
INSTAGRAM0