Rezultatele negative din primele pagini din Google iti afecteaza afacerea?

In ultima vreme toti mai multi oamenii au inceput sa caute informatii despre un brand sau o firma inainte de a achizitiona un serviciu sau produs de la respective firma. Rezultatele pe care le gasesc in primele pagini din Google sunt decisive in alegerea lor de a achizitiona acel serviciu sau produs de la compania ta. Orice articol negativ din google referitior la compania ta poate duce instant la pierderea reputatiei si automat si a vanzarilor.

Ceea ce trebuie sa stii este ca aceste rezultate negative nu dispar de la sine, ba mai mult, dupa principiul “un client nemultumit face mai mult decat 10 clienti multumiti” la fel se intampla si cu motoarele de cautare. Rezultatele negative starnesc rapid interesul cititorilor, ele obtin o rata de vizualizare mult mai mare iar Google le va pozitiona cat mai sus.

Pentru a scapa de aeasta problema trebuie sa actionezi cat mai repede pentru a da cat mai in spate rezultatele negative. Aici intervenim noi, te ajutam sa trimiti rezultatele negative cat mai in spate si iti aducem in primele pagini review-uri positive despre bradul tau si compania ta.

De ce este importanta reputatia in Google

In momentul in care auzim despre un nou produs, prima tendinta este de a scoate telefonul mobil si de a cauta online informatii despre el: pret, marca, furnizor, review-uri si alte pareri ale utilizatorilor. Acelasi lucru se intampla si in momentul in care vrem sa lucram cu un profesionist, un arhitect, avocat, medic, etc.

Chiar daca avem suficient de multe informatii despre acesta, simplul fapt ca avem la dispozitie un volum mare de date si posibilitatea de a face o cautare rapida ne schimba comportamentul de cumparare. Potrivit Google, momentul in care folosim laptopul, mobilul sau orice instrument pe care il avem la indemana pentru a afla mai multe informatii despre un produs sau un serviciu pe care vrem sa il cumparam, poarta numele ZMOT (Zero Moment of Truth).

Daca tu nu-ti gestionezi reputatia ta online o va face alcineva in locul tau!!!

Un articol negativ devine mai popular si urca mai sus in Google!

Faptul ca acest articol este indexat pentru cautarile tale de brand devine o problema secundara. Pe masura ce oamenii fac cautari in jurul brandului tau, acestia vor fi atrasi de un titlu negativ mult mai mult decat de unul pozitiv, ceea ce va rezulta intr-un numar mare de accesari al articolului defaimator.

Pentru Google, o rata de click (CTR) mai mare va fi un semnal de popularitate si va avea tendinta de a-l urca tot mai sus in cautari, in detrimentul rezultatelor positive.

Astfel, rezultatele negative devin permanente si greu de inlaturat, continuand sa-ti strice reputatia pe termen lung. Dar din fericire exista metode prin care sa domini prima pagina din Google cu rezultate pozitive.

Indiferent de dimensiune, notorietate,  orice brand poate avea de suferit de pe urma continutului negativ pe care oamenii il gasesc in cautarile Google. La fel cum se intampla la companii mai mari, ti se poate intampla si tie, chiar daca momentan ai o reputatie online buna. Iata doar cateva exemple de efecte negative:

- Consumatorii nu iti vor mai cumpara produsele sau serviciile - in preferintele consumatorilor intra un numar limitat de brand-uri sau persoane in care au deplina incredere. Daca clientii tai potentiali citesc un comentariu negativ la adresa companiei tale, sansele ca ei sa iti cumpere produsele vor scadea semnificativ.

- Risti sa pierzi parteneriate sau colaborari importante - inainte de orice discutie de business, oamenii te vor cauta pe Google. Rezultatele negative ii vor descuraja sa incheie afaceri cu tine, iar tu vei rata oportunitati ce ar fi ajutat la dezvoltarea ta.

- Eficienta campaniilor tale de marketing scade - mesajul transmis de brand-ul tau prin campaniile de comunicare e pus la indoiala atunci cand intra in contradictie cu ceea ce se vorbeste despre tine in online.

- Investitorii se tem sa iti ofere finantare - ai mare nevoie de bani, dar comentariile negative la adresa ta sunt asociate de catre investitori cu riscul, ceea ce ii va determina sa refuze finantarea ideilor tale.

- Oamenii din media transmit mai departe vestile proaste - jurnalistii folosesc motoarele de cautare mult mai mult decat noi, cautarea informatiilor facand parte din munca lor de zi cu zi. Cu cat vor gasi mai multe rezultate negative despre tine, cu atat vor fi mai tentati sa preia informatii care iti pot afecta reputatia.

Vrei sa vezi rezultatele negative disparand de pe primele pagini din Google? Atunci imprieteneste-te cu tacticile de Social Media, SEO, Content Marketing si foloseste cadrul legal. Scopul tau e sa domini top 10-20 rezultate in motorul de cautare. Acest lucru il realizezi prin crearea de continut de brand optimizat SEO pentru siteul tau, crearea conturilor de social media dar si prezenta in site-uri cu autoritate mare. Cu cat controlezi mai mult din primele pagini de rezultate, cu atat va fi mai dificila urcarea unui rezultat negativ.

  • Popularitatea site-ului tau;

  • Creare profilurilor de Social Media

  • Articole pe site-uri cu autoritate mare

  • Profiluri pe site-uri specializate

  • Profiluri pe site-uri de recrutare

  • Creare unei pagini Wikipedia

  • Google Maps

  • Comoparatoare de preturi

  • Activitati pe forumuri si site-uri de discutii

Linkuri externe

Ca si in cazul social sharing-ului, un articol este preluat de site-uri importante din industrie, bloguri, forumuri, etc cu atat Google va acorda mai multa incredere pagini si va tinde sa o pozitioneze mai sus. Incearca astfel sa obtii cat mai multe legaturi externe catre paginile pe care vrei sa le uric in rezultatele google.

Comentarii positive

Foloseste optiunea de a adauga comentarii acolo unde este posibil. O pagina care are mai multe comentarii va avea mai multe sanse de a urca in rezultate decat o pagina static, fara interactiune. Poti indemna clientii si partenerii sa lase o recenzie sau un comentariu despre produsele si serviciile tale, sau sa interactioneze cu cei care si-au exprimat deja o parere.

Popularitatea site-ului tau

Daca Google considera site-ul tau un brand, ii va acorda o serie de avantaje ca sa domini mai usor prima pagina de rezultate in cautari:

  • 7 rezultate pe pagina in loc de 10 cu care suntem obisnuiti;
  • site links, respective acele link-uri care se afiseaza sub numele site-ului tau si fac trimitere la cele mai populare pagini din site;
  • Informatii suplimentare in partea dreapta a paginii, preluate din Wikipedia, google maps si alte site-uri si directoare cu nivel mare de credibilitate.

Pentru a aobtine acest avantaj de brand de la Google, site-ul tau trebuie sa fie cautat si accesat de catre utilizatori, pentru a transmite motorului de cautare ca este cel mai relevant pentru cautarile tale.

 

RSS20
Facebook
Facebook
Google+0
Google+
http://www.hfamedia.ro/online-reputation/
INSTAGRAM0