Capacitatea de a oferi interactivitate şi informaţie mai detaliată prin intermediul
Internetului este esenţială pentru a intensifica/spori oferta online de produs îmbunătăţit. Instrumentele de selecţie a produsului pot ajuta la plierea
produsului pe placul consumatorului. Spre exemplu, Epson (www.epson.co.uk)
utilizează instrumente interactive pentru a permite cumpărătorilor să selecteze
cea mai bună imprimantă dorită de ei, prin activarea unor opţiuni precum
calitatea sau viteza imprimantei. Aceste opţiuni conduc la o apreciabilă
economie de timp, întrucât permit reducerea numărul de imprimante disponibile
de la peste 20 de tipuri la un număr mult mai uşor de mânuit. Smith şi Chaffey
(2001) enumeră aceste opţiuni online legate de un produsul îmbunătăţit: servicii
add-on cum ar fi ambalarea cadourilor pe Amazon.com, sau oferirea de către
Pepsi a unor interviuri cu David Beckham prin intermediul E-newsletter-ului
sau a paginii Web proprie; premii, mărturii, o listă a clienţilor, garanţii, restituiri
de bani, serviciul clienţi. Într-un cuvânt, încorporarea oricăror altor instrumente
care să-i ajute pe utilizatori în timpul utilizării produsului.

Internetul oferă de asemenea ample oportunităţi pentru apropierea companiei de
clienţii săi. Un umil buton de Feedback poate aduce cu sine o uimitoare
cantitate de informaţie extrem de utilă. Mai mult chiar, prin analizarea emailurilor
primite de la clienţi, dar şi prin alte canale, companiile pot oferi o
informaţie mult mai actualizată şi mai pertinentă despre produse. Spre exemplu,
compania aeriană easyJet (www.easyjet.com) a elaborat o bază de date cu
întrebările cele mai des adresate (FAQ) alcătuită prin analiza a sute de mii de
întrebări primite online.

Este limpede că marketingul tradiţional este privat de astfel de oportunităţi, sau
cel puţin absenţa Internetului îngreunează aplicarea unor asemenea tehnici.
În schimb, multe din tehnicile de cercetare ale marketingului tradiţional pot fi
aplicate cu succes online, pentru a afla mai multe despre preferinţele legate de
produse. Focus grupurile online pot fi folosite pentru a ajunge la consumatori
care poate nu au timp sau sunt la o distanţă mult prea mare pentru a participa
într-un focus grup convenţional. Anchetele online pot fi folosite pentru a evalua
satisfacţia clienţilor. Noile tehnici pot fi de asemenea folosite. De exemplu,
instrumente de analizare a web-logului, sau studiul tendinţelor Web pot servi la
evaluarea nivelurile de interes a consumatorilor în diferite produse sau
caracteristici ale acestora, sau site-uri independente de comentarii, cum este
Epinions (www.epinions.com), utilizate pentru a măsura satisfacţia pe care o
resimte consumatorul online.

Şi nu în ultimul rând, Internetul poate ajuta la dezvoltarea mai accelerată a
noilor produse. Informaţiile pot fi distribuite prin intermediul instrumentelor de colaborare de tip extranet, cum ar fi Open text Livelink. Astfel, feedback-ul
primit de la consumatori poate fi adunat şi difuzat mai rapid între companie şi
partenerii de afaceri ai acesteia.

 

RSS20
Facebook
Facebook
Google+0
Google+
http://www.hfamedia.ro/optiuni-online-pentru-produsul-imbunatatit/
INSTAGRAM0