Social Media, un spațiu tot mai aglomerat. Ce fac firmele pentru a se remarca?

Procesul de comunicare este, in primul rand, un proces de convingere a clientilor. Ne folosim abilitatile ca sa ii convingem pe clienti de calitatile produselor si serviciilor noastre, vrem sa ii convingem ca suntem de incredere si, in ultima instanta, sa ii convingem sa cumpere de la noi.

Ce este Social Media?

Cea mai simpla definitie ar putea spuneca Social Media se refera la interactiunea online intre utilizatorii de internet. Practic orice platform online, care permite schimbul liber de idei intre utilizatori, se numeste Social Media.

Cee mai importante retele social media sunt: facebook, twitter, linkedin, instagram, pinterest. Platformele social media de video-sharing sunt: Youtube, vimeo.

Mai mult de atat, in acest moment cam orice website permite publicarea de comentatii, deci putem spune ca internetul in sine a devenit Social Media.

Campaniile de social media marketing au un impact mult mai puternic atunci cand acestea sunt folosite impreuna cu celelalte forme de online marketing si content management pentru atragerea clientilor.

EXPUNERE IN SOCIAL MEDIA, ESTE GENERATORUL TAU DE TRAFIC SI VANZARI MAI MARI

Comunicarea pe Facebook

Pentru a comunica efficient pe Facebook, atat pe un profil cat si pe o pagina de facebook, cred ca trebuie sa intelegem atat partea tehnica a retelei de socializare cat si miza utilizatorilor care isi petrec atat de mult timp conectati la reteau facebook si aici trebuie sa fim atenti la trei factori important:

  • Ce procent din fanii unei pagini de Facebook vor vedea un mesaj publicat de pagina respeciva intr-o anumita ora si zi din saptamana?
  • Cum masuram performanta mesajului? Cum ne dam seama ca trebuie sa modificam ora sau ziu publicarii mesajului?
  • Cat de des vei publica pe o pagina de Facebook?

Reach-ul unei campanii de facebook este dat de totalitatea utilizatorilor UNICI, care au activat în acel mediu de comunicare în perioada campaniei. Pe o pagină de Facebook, reach-ul e dat de totalitatea utilizatorilor, care au activat cel puţin o dată în reţea într-o perioadă dată şi care ar fi putut vedea un mesaj publicat pe pagina respectivă. Asta NU înseamnă că toţi utilizatorii din reach au şi văzut mesajul. Au activat în mediul în care mesajul a rulat, Facebook în cazul nostru, dar nu toţi au văzut mesajul.

Un mesaj publicat pe o pagina de Facebook poate fi vazut in mod natural de maxim 20% dintre fanii paginii respective. Media e undeva la 3-5% si scade cu cat numarul de fani e mai mare.

Crescand numarul de fani, procentul celor care sunt online cand publicam un mesaj pe pagina e mai mic, deci mesajul pe care il publicam v-a avea un impact mai mic.

Avand in vedere ca Facebook-ul este o afacere, deci reach-ul e controlat si de ei pentru a motiva firmele sa investeasca bugete mai mici sau mai mari in promovarea mesajelor. Firmele care au mizat de branding nu se plang de scaderile de reach organic, deoarece Facebook nu a garanta niciodata un anume reach si platform oricum este gratuita, iar produsele de calitate au reach organic bun oriunde.

Plasează fișiere pentru încărcare

Newsfeed-ul este piesa central a retelei de socializare iar informatiile care apar pe Newsfeed sunt de trei feluri:

  • Mesaje publicate de prietenii din retea;
  • Mesaje publicate de paginile pecare le urmaresti;
  • Mesaje sponsorizate.

Performanta unui mesaj publicat pe o pagina de Facebook se masoara in efectele pe care mesajul respective le are in afara retelei de socializare. Nu toate mesajele publicate vor genera vanzari sau abonati noi, iar unele nu vor genera nici macar un clik. Ca in orice strategie avem mesaje de constructive si avem mesaje de actiune, mesaje in care indemnam utilizatorul sa apese un buton, sad ea un click sis a cumpere ceva.

Mesajul de constructive se masoara in raspunsuri, iar mesajele de actiune se masoara in actiuni concrete (produse vandute).

Nu orice mesaj publicat pe facebook trebuie justificat si masurat in detaliu, e in regula sa ai mesaje de constructive, dar nu e in regula sa le controlezi obsesiv.

Plasează fișiere pentru încărcare
RSS20
Facebook
Facebook
Google+0
Google+
http://www.hfamedia.ro/social-media-3/
INSTAGRAM0