Ghidul SEO pentru afacerea ta

Suntem siguri ca ai auzit folosindu-se termenul SEO de nenumarate ori, insa s-ar putea sa nu stii exact ce inseamna. Asa ca vom incepe cu inceputul. Termenul SEO este o prescurtare a notiunii de Search Engine Optimization, care tradus inseamna optimizare pentru motoarele de cautare. Acest proces de optimizare pentru site / promovare web are scopul de a pozitiona un site pe prima pagina intre rezultatele pe care un motor de cautare le afiseaza – este vorba de cazul unei cautari in functie de anumiti termeni predefiniti sau cuvinte cheie.

Introducere in optimizarea pentru motoarele de cautare

Seo pentru mobile in romania

  1. Stabilirea si analiza cuvintelor cheie targetate
  2. Crearea si optimizarea continutului
  3. Analiza concurentei
  4. Comunicare – link building
  5. Activitate in social media
  6. Masurarea si interpretarea datelor
  7. Educarea clientilor prin continut

Ajutor in descoperirea celor mai bune cuvinte cheie pentru afacerea ta

Descoperirea cuvintelor cheie este procesul prin care se indentifica cei mai populari termeni de cautare (cuvintele cheie cu numarul cel mai mare de cautari) utilizati ulterior in procesul de optimizare al unei pagini web. Cuvintele cheie cu un numar mare de cautari pot genera un trafic mare pentru orice site, daca sunt bine pozitionate in Google. Este important sa identificam acele cuvinte cheie care pot genera vanzari, targetand intentia de cumparare a utilizatorilor ajunsi la tine in site. Odata identificate cuvintele cheie importante (cele cu volum mare de cautare) trebuie sa analizam si alte cuvinte derivate si sinonime, care pot avea un numar mai mic de cautari, dar te pot ajuta mai mult in vanzari, iar eforturile de a ajunge cu ele in top sunt considerabil mai mici.

Keyword research cu Google AdWords si Google Trends

google trends

Vrei sa verifici cautarile pentru cuvintele tale ? Incearca aici https://www.google.ro/trends/

adwords cautari mobile

Potrivit Google, acum tot mai multe cautari au ca targetare locatia utilizatorului, iar cand aceste cautari sunt efectuate de pe telefoanele mobile, peste 70% sunt cu intentie de cumparare. In acest ghid ai sa gasesti mai multe informatii despre Local SEO & mobile.

Numarul cautarilor pentru cuvintele tale le poti analiza in contul tau de Google AdWords: https://www.google.ro/adwords/

pagina web optimizata perfect

Pentru ca o pagina din site-ul tau sa fie bine pozitionata in Google, aceasta trebuie optimizata in mod corect. Ce presupune azi optimizarea unui site ? Intreg procesul de creare de continut si implementare de cuvinte cheie relevante pentru pagina, respectand etica SEO si nederanjand clientul atunci cand citeste informatiile din acea pagina. IMPORTANT: optimizarea unui site trebuie facuta pentru oameni, nu pentru motoarele de cautare. Prezenta cuvintelor cheie in meta title, meta description, h1, in continut (alaturi de derivate si alte sinonime), in numele fisierelor media (poze, video, mp3) ajuta mult din acest punct de vedere, chiar daca noii algoritmi Google inteleg despre ce este vorba intr-o pagina fara “super optimizare”.

Descrierea de produs & descrierea serviciilor oferite

Fie ca este vorba de optimizarea paginii unui produs dintr-un magazin online sau o pagina de prezentare servicii, descrierea in detaliu are un rol important atat pentru clienti, in procesul de cumparare, cat si din punct de vedere SEO.

  • Descriere complexa => mult continut, cuvinte cheie, relevanta crescuta, posibilitatea de a primi backlink-uri si semnale sociale (shares), fiind benefic si pentru Google.
  • O descriere detaliata trebuie sa aiba mai multe paragrafe, mai multe imagini, eventual o prezentare video. Pentru clientii tai este recomandat sa utilizezi atat un limbaj tehnic in prezentarea performantelor, materialelor etc., dar si unul comercial, care prezinta avantajele produsului / serviciului, cu un limbaj usor de inteles pentru oricine.
  • P.S. incearca sa obtii si cateva comentarii la produsul prezentat.

Local SEO – optimizare site

optimizare site local seo

Tentativele de manipulare ale motorului de cautare au scazut mult odata cu noile actualizari ale algoritmului, cele mai cunoscute fiind Panda si Penguin, care au penalizat mai multe site-uri pentru continutul de slaba calitate sau pentru modul de promovare. Acum totul devine personal si uman. Fiind posesorul unui cont de Google+ acum poti sa iti faci si o pagina de Google+ pentru afacerea ta, fie ea locala sau nationala. Daca vrei ca lucrurile sa fie 100% facute corect, noi te putem ajuta, tot ce trebuie sa faci este sa ne contactezi. Printr-un proces mai tehnic care necesita mai multi pasi si confirmari, “poti asocia” contul de Google+ de pagina ta, prin Google Autorship. Astfel Google “stie” cine esti, ce prieteni ai, pe cine urmaresti in reteaua lor sociala, ce afacere ai etc. Acum TU poti transfera increderea paginii tale.

Local SEO & mobile SEO

Vezi cum la o simpla cautare de pe telefonul mobil, afisarile rezultatelor difera, totul fiind orientat spre utilizatorul de smart phone. Poti alege cea mai apropiata locatie de tine, poti suna direct de pe telefon la numarul din site, poti sa obtii directia sau sa vizitezi pagina web. Increderea este data de evaluarile facute de clientii acelui local.

Lucruri de evitat in optimizarea unui site

  1. Ai grija la lungimea titlului unei pagini
  2. Titlul duplicat
  3. Lipsa meta descriere
  4. Meta descrieri duplicate
  5. Pagini care au continut duplicat
  6. Omiterea optimizarii imaginilor
  7. Utilizarea cuvintelor cheie in exces

Poti vedea si analiza gratuit aceste erori in contul tau de Google Webmaster Tools.

Importanta unui blog pentru SEO & afacerea ta

Din experienta stim mai bine decat multe alte companii din Romania cat de important este azi content marketing-ul pentru afaceri si probabil suntem printre primii care facem intr-un mod uimitor acest lucru (clientii, colaboratorii si comunitatea noastra confirma acest lucru). Faptul ca ai integrat un blog pentru site-ul tau sau pentru magazinul tau online, iti da posibilitatea sa comunici spre clienti informatii utile, educative si noutati din domeniu, creand, astfel, content unic in mod constant, lucru indragit si de Google. Adaugarea de articole in blog este o investitie pe termen lung din punct de vedere SEO, dar cu rezultate imediate atunci cand acestea sunt promovate in social media. Sfaturi utile pentru blog: fa-ti un calendar pentru postari, scrie articole unice, foloseste materiale media unice, scrie pentru educare nu pentru vanzare, foloseste link-uri interne spre continutul din site.

aplicatii google seo

Utilizand cele doua aplicatii gratuite oferite de Google, poti avea acces la mai multe informatii utile legate de optimizarea site-ului tau, de performanta si evolutia acestuia in motorul de cautare si alti metrici importanti. Aici, aceste informatii sunt prezentate intr-un mod mai tehnic.

Vrei sa vezi cum vede Google site-ul tau? Vrei sa stii ce poti sa imbunatatesti rapid ? Adauga site-ul tau in https://www.google.com/webmasters/tools/

Analiza competitiei in SEO

Descopera eventualele secrete ale concurentei cand vine vorba de imbunatatirea vizibilitatii in Google. 8lucruri incredibile pe care le poti invata cand iti analizezi competitorii

  1. Strategia de promovare
  2. Modul de optimizare
  3. Site-urile in care se promoveaza
  4. Frecventa / perioadele cand este mai activ in promovare
  5. Tipul de produse / servicii cele mai vandute (cele mai promovate)
  6. Cuvintele cheie de maxim interes pentru el
  7. Eventuale greseli facute, pe care tu le poti evita
  8. Informatii mai exacte din social media (interactiunea cu fanii)

Azi, SEO este total diferit fata de anii trecuti si intr-o continua schimbare. Totul este dinamic si difera de la o piata la alta, de la o nisa ala alta, de la un site la altul.

Imbunatateste-ti promovarea prin back link-uri

Oficial, azi promovarea din punct de vedere SEO trebuie sa-ti asigure legatura cu internetul. Daca in viata reala, un om, o cunostinta, un client multumit te poate recomanda mai departe, in online acest lucru se intampla cu ajutorul back link-urilor dintre site-uri. Aici un site recomanda alt site, practic aceasta este promovarea. Unde este recomandat sa te promovezi azi ? In mod normal, trebuie sa te promovezi acolo unde sunt clientii tai. Mai trebuie sa stii ca un client, inainte de a lua decizia de achizitie a unui produs / serviciu, se informeaza despre acesta prin intermediul mai multor site-uri. Da, recomandarea mea este sa fii si tu acolo unde se informeaza ei. Mai stii ca oamenii citesc ziare nationale si locale, bloguri, site-uri de review-uri, forum-uri si nu in ultimul rand stau pe retelele sociale. Faptul ca incepi o campanie de promovare pentru clienti, intr-un mod etic, garantat, va atrage efecte pozitive si asupra pozitionarii cuvintelor cheie in Google.

Invata acum cum sa-ti promovezi pagina intr-un mod remarcabil

In aceasta imagine vezi cum sunt corect promovate principalele categorii de produse sau produsele de top dintr-un magazin online. Aceasta promovare este influentata de durata de viata a produselor si de sezonabilitatea acestora.

Exemplu: Poti promova noul iPhone X  sau poti promova costume de baie vara si brazi iarna.

Atentie la promovare

Pe internet ai sa gasesti numeroase informatii si sfaturi pe care le poti urma sau nu…depinde cine le-a scris si cand. Lucrurile facute in graba, de catre persoane neautorizate pot avea consecinte grave asupra unui proiect de promovare prin SEO. Mai exact, acel site poate fi penalizat de Google.

Surse de promovare !?

Trebuie sa stii ca azi nu mai exista surse sau metode de promovare SEO GRATUIT, nici macar ieftine. Daca acum beneficiezi de asa ceva sau urmeaza sau o faci, directia este una sigura spre PENALIZARE. Analizand sute de site-uri si urmarind evolutia a peste 10,000 de cuvinte cheie, in ultimii ani am avut ocazia sa vad impactul direct asupra unor pagini penalizate de Google pentru tactici non etice de promovare si optimizare.

Esti pregatit pentru primele pozitii in Google ?

Atunci cand vrei sa pornesti o campanie de SEO, ai mare grija la cuvintele cheie pe care le targetezi si eventual incearca sa te rezumi la cele de tip “long tail”, care in mod normal au o intentie de cumparare mai mare, iar eforturile de a ajunge in primele rezultate este mai mic. Chiar daca ajungi in primele pozitii pentru cuvinte cheie cu un volum mare de cautari, gen: laptop, telefoane mobile, parfumuri, iPhone x, asta nu iti garanteaza neaparat si vanzari pe masura. Azi, majoritatea clientilor recunosc brand-ul marilor magazine online, iar decizia de cumparare este influentata de acesta, impreuna cu design-ul magazinului si a diferitelor metode de promovare prin marketing digital. In multe cazuri decizia de cumparare poate dura mai multe zile, timp in care utilizatorul viziteaza paginile concurentilor, comparatoarele de preturi, retelele sociale sau diferite bloguri specializate pentru a cerceta informatii despre produs.

Continut + Design = Vanzari (garantat)

Vizitatorii unui site trebuie sa se simta in siguranta cand il viziteaza, trebuie sa fie atrasi de design-ul si informatia prezenta acolo, acestea fiind doua elemente importante care stau la baza luarii deciziei de cumparare. Acestea trebuie totodata integrate corect in optimizarea intregului site (informatii despre care am discutat mai sus). Spre exemplu, pentru site-urile in varianta pentru mobile, la afisare trebuie reduse mult informatia si graficele din design + se recomanda utilizarea click to call, mai exact clientul sa aiba optiunea de click pe numarul de telefon mobil afisat in site. Un bun programator poate rezolva rapid acest aspect. Transparenta fata de clientul tau te poate ajuta enorm. Trebuie sa te gandesti mereu la ce se intampla cu vizitatorul tau dupa ce acesta ajunge in site; gaseste rapid produsul/serviciul dorit, il poate comanda usor, sunt putine campuri de completat in formular, gaseste datele de contact?

Vrei sa discutam despre planul tau de marketing ? Ne place sa ascultam idei noi.

Mai mult decat orice ne intereseaza problemele pe care le-ai intalnit pentru a-ti atinge obiectivele pentru afacerea ta. Ne-ar placea sa intelegem planul tau de marketing, dorintele tale si mai ales daca te putem ajuta cu ceva in acest sens. Putem discuta despre cum te poate ajuta azi internetul si tehnologia in dezvoltarea afacerii tale. Ce putem face rapid ?

  • Sa programam o discutie telefonica cu unul dintre consultantii nostri
  • Sa evaluam intreaga ta strategie de marketing online
  • Analiza a intregului site
  • Sugestii pentru imbunatatiri
  • Voucher Google AdWords – setare campanie de identificare cuvinte cheie
  • Cont demo in MintMetrics